Jeugd
Ik heb altijd gevoetbald bij de Ulftse Boys, met vrienden. Ik was de eerste die ging fitnessen. Toen ik merkte dat ik ging groeien, wilde ik meer. Na anderhalf jaar ging ik dan ook aan de slag met voeding. Door coach Ruben Baars liet ik persoonlijke voedingsschema’s maken en toen ging het hard.

‘’De buik? daar heb ik een bloedhekel aan’’

Uiterlijk
Ik sport voor mezelf, het geeft me energie en daardoor voel ik me goed. Mijn vriendin Angie waar ik nu drie jaar mee samen ben, maakt het niet uit, een kilootje meer of minder. Toen ze mij leerde kennen begon ik immers net met sporten. Ze vindt het wel mooi, zelf traint ze ook drie á vier keer per week. Mijn oma daarentegen, snapt er vaak niet veel van. Sla ik een gebakje af, zegt ze ‘ach jongen, je bent al zo slank’. Maar dat is ook een andere generatie; de gaten in mijn broek vindt ze ook niks. 

Sporten
Eerder sportte ik bij Ketelaar Sport in Ulft, nu bij Peak Fit in Silvolde, waar ik inmiddels ook woon en waar zwaardere halters staan. Ik ga zes keer per week (vijf kwartier lang) en train alle spiergroepen twee keer: rug/armen, benen en borst. De buik? Daar heb ik echt een bloedhekel aan, maar tijdens het cutten ontkom ik er niet aan.

Voeding
Ik heb eens 103 kilogram gewogen. Onder sporters is 100 een magisch getal, maar dat hoeft voor mij niet meer. Toen at ik bijna 5000 calorieën per dag. Ook nu eet ik veel, vet worden hoort er nou eenmaal bij. Tijdens de wekelijkse ‘cheatday’ mag ik één maaltijd vervangen van mezelf. Als je drang hebt naar een patatje mayo, moet je dat je lichaam ook gunnen. Tijdens vakanties en Kerstmis ga ik ook gewoon uit eten. Maar als ik een broodje bestel, dan het liefst met veel kipfilet, want eiwitten. 

Sociaal
Mijn omgeving is inmiddels gewend aan mijn nieuwe leefstijl. Ook m’n broertje Daan sport al een hele tijd en tegenwoordig de hele vriendengroep. Er gaat veel tijd inzitten, denk aan de boodschappen, het afwegen, koken en het afwassen vooral. Als ik erin doorsla, remt mijn vriendin me af. Eerlijk gezegd zou ik me kapot vervelen als ik ermee zou stoppen. 

Werk
Altijd verkoos ik sport boven school, maar vorig jaar zette ik mijn schouders eronder. De combinatie werkt, inmiddels heb ik de opleiding MMZ afgerond. Ik wil werken in de gehandicaptenzorg, iets wat veel mensen niet van mij verwachten, maar die kennen me niet goed; ik ben een zacht persoon. Tijdens stage vroeg een cliënt met het Syndroom van Down telkens of ik nog ‘van die pannenkoeken had’, haha. Dat vind ik mooi. Sommigen zijn afhankelijk van een rolstoel. Als ik klaar was met een dienst, prees ik mezelf telkens weer gelukkig met mijn gezonde lijf. Bang om vanwege mijn voorkomen afgewezen te worden voor een functie, ben ik niet. Het toont juist aan dat je discipline hebt.

Doel
Ik ben nu redelijk tevreden, maar de spiermassa kan altijd beter. Ik hoop wel dat we zo spoedig mogelijk een afwasmachine krijgen, haha!

Dagelijkse winterkost 
Ochtend
08.00:
Eiwit-shake met havermout en creatine
11.00: 
Pannenkoeken (2 eieren, 2 bananen, eiwitpoeder, havermout, kaneel en pindakaas)
Middag
14.00:
Rijst met kip en broccoli 
16.00: 
Pannenkoek met pindakaas en banaan 
Avond
19.00: 
Eiwit-shake met dextrose 
19.30: 
Zoete aardappel, biefstuk en groenten 
22.00: 
Eiwit-shake met kwark, besjes en suikervrije siroop
Drinkt water en koffie.